Zanim rozpoczniesz pracę nad tekstem, który ma pozytywnie wpływać na pozycjonowanie Twojej strony, warto przeprowadzić analizę słów kluczowych. Sprawdź jakie treści są poszukiwane przez internautów i w swoim tekście dać im dokładnie to, czego potrzebują. W dalszej części przedstawiam Ci 7 przyjaznych narzędzi, które pomogą Ci dobrać słowa kluczowe.
1. Planer słów kluczowych Google
Najbardziej popularnym i bezpłatnym narzędziem, jest Planer słów kluczowych Google. Dzięki niemu szybko nauczysz się jak dobrać słowa kluczowe. Mając ustawioną kampanię w Google Ads, dodatkowo dowiesz się z jaką średnią częstotliwością w skali miesiąca i na przestrzeni roku wyszukiwane jest dane słowo oraz jaki udział w wyszukiwaniach ma mobile (czerwone słupki na poniższym zdjęciu).
Z tego narzędzia możesz korzystać nawet jeśli nie obcujesz na co dzień z Google Ads - otrzymasz jednak mniej obszerne i bardziej ogólne wyniki. Średnia ilość miesięcznych wyszukań danej frazy będzie podana w przedziale liczbowym, tak jak na poniższym obrazku.
Tylko które słowa wybrać? Tyle tu ich jest... To zależy od tego, jak szybko chcesz uzyskać wyniki. Jeśli masz czas i stać Cię na to, aby poczekać, wybierz te z większą ilością miesięcznych wyszukiwań. Jeśli Ci się spieszy, wybierz te, które mają mniejszą ilość i niższą konkurencyjność - wówczas czas oczekiwania na wyniki Twoich działań będzie krótszy.
2. Google Trends
Innym ciekawym i również bezpłatnym narzędziem jest Google Trends. Dzięki niemu dowiesz się, jak często użytkownicy wyszukują dane słowa kluczowe. Co ciekawe, możesz tutaj na jednym wykresie porównać popularność kilku fraz. Zobacz jaki skok w okresie przedświątecznym zalicza fraza "szybka sałatka". 🤔
Wyniki Google Trends możesz przeanalizować, zawężając je nawet do konkretnego obszaru geograficznego, wyszukiwarki grafiki, Youtube, itd. Dzięki temu łatwo opracujesz strategię treści, dostosowaną do potrzeb i oczekiwań swoich odbiorców.
3. Keyword
Kolejnym narzędziem, które ułatwi Ci dobór słów kluczowych, jest Keyword. Dzięki niemu znajdziesz słowa synonimiczne do wyszukiwanego przez Ciebie hasła.
4. Ubersuggest
Podobnie jak w Keyword, pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe oraz frazy długiego ogona, a ponad to podpowie Ci, jak możesz je wykorzystać w praktyce.
5. Answer the public.
To chyba moje ulubione narzędzie. W bardzo przejrzysty sposób podpowiada pomysły na treści, a wręcz sugeruje gotowe nagłówki i pokazuje, które z nich cieszą się największą popularnością. Wyniki możesz pobrać w formie grafiki - tak jak niżej. Dzięki Answer The public odpowiedź na pytanie Jak dobrać słowa kluczowe? jest znacznie łatwiejsza.
6. BuzzSumo
To narzędzie pozwalające monitorować popularność danej frazy. Możesz w nim sprawdzić ilość udostępnień materiałów dotyczących interesującego Cię zagadnienia w social mediach. Podpowie Ci także najciekawsze artykuły na ten temat. Wyniki możesz zapisać w postaci tabeli w Excelu, a wykresy pobierzesz w formie obrazu.
7. Soovle
Warto skorzystać też z Soovle, które podpowie Ci, jakie sugestie pokazują się użytkownikom w trakcie wpisywania wyszukiwanej frazy w przeglądarce. Niestety, jeśli nie wiesz od czego zacząć, łatwo tutaj się pogubić. Warto wykorzystać wcześniej wyżej wymienione narzędzia. Dzięki temu dobieranie słów kluczowych będzie znacznie łatwiejsze.
Postaw na długi ogon czyli frazy typu long tail
Wybierając frazy kluczowe, zwróć szczególną uwagę na te, które składają się z większej liczby słów, np.: jak dobrać słowa kluczowe. Dzięki temu zniwelujesz współczynnik odrzuceń, ponieważ z większą precyzją odpowiesz na potrzeby Twojego czytelnika. Frazy długiego ogona szybciej wygenerują większy ruch i są mniej konkurencyjne. W krótszym czasie uzyskasz zamierzone efekty.
Dywersyfikacja słów kluczowych
Stosuj frazy w dokładnym dopasowaniu oraz odmienione przez liczby i przypadki. Śmiało możesz też stosować słowa zamienne, synonimy - Google coraz lepiej sobie z nimi radzi.
Unikaj słów kluczowych niezwiązanych z Twoją stroną
Stosowanie fraz, które nie są związane z zakresem Twojej działalności i tematem, który chcesz opisać, mija się z celem. Oszukiwanie robotów i odbiorców to zły pomysł. Osoba czytająca tekst bardzo szybko zorientuje się, że jest on sztuczny i nie odpowiada na jej zapytanie. Co wówczas zrobi? Opuszcza stronę.
Reasumując, wiedza na temat tego, jak dobrać słowa kluczowe wydaje się na pierwszy rzut oka dosyć skomplikowana. Najważniejsza jest jednak szczegółowa analiza, oparta na wynikach uzyskanych z odpowiednich narzędzi. Jeśli skrupulatnie wykonasz to zadanie, z pewnością osiągniesz zamierzone cele.
Jeśli dobrałeś już słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać w swoim tekście, ale jeszcze nie do końca wiesz jak go dostosować do zasad SEO, polecam Ci mój wpis Pisanie tekstów SEO - zbiór wszystkich zasad w jednym miejscu Przeczytasz w nim o wszystkich ważnych elementach, które samodzielnie możesz zmienić, aby Twój tekst lub strona wyświetlały się wyżej w wynikach wyszukiwarki.
Comments